Przewodnik po REFUNDACJI

W związku z pandemią COVID -19 , w celu minimalizacji ryzyka transmisji infekcji,

Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia informuje, że obowiązuje przyspieszony sposób

wystawienia Zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne w ramach teleporady.

Wystarczy zadzwonić do lekarza, który wystawi zlecenie elektroniczne i poda jego

Unikalny Numer Identyfikacyjny.

W celu realizacji tego Zlecenia nie trzeba wysyłać dokumentów refundacyjnych do NFZ, wystarczy

we wskazanych okienkach zamówienia podać swój PESEL oraz Unikalny Numer Identyfikacyjny

Zlecenia  np. : 1-20-000773040-3.

W sytuacji, gdy zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne zostanie wystawione w formie papierowej , wymagane jest potwierdzenie zlecenia w OW NFZ, które możemy przekazać wykorzystując systemy teleinformatyczne lub inne systemy łączności drogą elektroniczną (np.skan/ e-mail/ fax). Wówczas , po pozytywnej weryfikacji zlecenia, pacjent otrzyma od OW NFZ informację o wygenerowaniu przez system e-ZWM numerze zlecenia ( np. telefonicznie lub poprzez e-mail). Realizacja takiego zlecenia w aptece lub sklepie medycznym odbywa się po podaniu numeru zlecenia i numeru PESEL pacjenta (w przypadku osób bez numeru PESEL trzeba podać datę urodzenia). Pacjent podpisuje jedynie dokument potwierdzenia odbioru wyrobu medycznego, a w przypadku dostarczenia produktu za pośrednictwem firmy kurierskiej dopuszczalne jest niepotwierdzenie odbioru przez pacjenta (w takiej sytuacji potwierdzenia dostawy dokonuje osoba dostarczająca przesyłkę, a apteka lub sklep ortopedyczny zachowuje dokument potwierdzający dostawę).

Sklep medyczny, apteka musi posiadać umowę z NFZ na realizację zaopatrzenia w wyroby medyczne wydawane na zlecenie oraz dostęp do systemu e-ZWM.